Text Size

Συμβουλες - Χρησιμές Συμβουλές

Πώς μπορεί να αντιμετωπιστούν χωρίς φάρμακα οι πόνοι στη μέση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Η χαμηλή οσφυαλγία είναι συνηθισμένη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Πολλές γυναίκες, σε ποσοστό που υπολογίζεται στο ένα τρίτο μάλιστα όλων των εγκύων γυναικών, παρουσιάζουν στην περίοδο αυτή της ζωής τους πόνους στη μέση, στην λεκάνη ή και στα αυτά δύο μέρη του σώματος τους. Σε μεγαλύτερο μάλιστα ποσοστό οι ενοχλήσεις εμφανίζονται κατά τον 5ο με 6ο μήνα της κύησης και κάποιες φορές παραμένουν και μετά το τέλος της. Οι αιτίες για την εμφάνιση αυτών των ενοχλητικών συμπτωμάτων φαίνεται να είναι κύρια τρεις. Η πρώτη αιτία είναι οι αλλαγές στην εμβιομηχανική της περιοχής που φέρνει το αυξημένο βάρος με αποτέλεσμα την μετατόπιση του κέντρου βάρους του σώματος προς τα εμπρός. Σαν αποτέλεσμα προκαλείται αυξημένη λόρδωση της σπονδυλικής στήλης ενώ αλλάζει και η συνολική στάση. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης συμβαίνουν επίσης ορμονικές μεταβολές οι οποίες μπορεί να συντελούν στην εμφάνιση οσφυαλγίας. Τέλος μία άλλη αιτία που προτείνουν οι επιστήμονες είναι η αυξημένη πίεση απο την μήτρα στα αγγεία και ιδιαίτερα τις φλέβες της περιοχής η οποία προκαλεί πόνους στη μέση και την περιοχή της λεκάνης.

Μεγαλύτερο κίνδυνο να παρουσιάσουν πόνους στη μέση έχουν οι γυναίκες που είχαν τέτοια προβλήματα και πριν μήνουν έγκυες, όπως επίσης και αυτές που καπνίζουν και έχουν αδύναμους κοιλιακούς μύες. Τα φάρμακα για την ανακούφιση από τους πόνους δεν ενδείκνυνται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αφού μπορεί να είναι επικίνδυνα για την υγεία του εμβρύου όπως επίσης και η φυσικοθεραπεία. Ορισμένα απλά μέτρα τα οποία μπορούμε να πάρουν οι γυναίκες για να ανακουφίσουν τη μέση τους στην ιδιαίτερα ευαίσθητη αυτή περίοδο της ζωής τους είναι πολύ χρήσιμα. Αποφυγή ορθοστασίας για πολλές ώρες με συχνή ξεκούραση, όχι όμως να παραμένει η έγκυος συνεχώς στο κρεβάτι γιατί αυτό θα προκαλέσει ανεπιθύμητη αύξηση βάρους και χαλάρωση των μυών. Να σηκώνονται και να περπατάνε κατά διαστήματα όπως επίσης να κάνουν και ελαφρές διατάσεις στο σάμα τους αλλά με μεγάλη προσοχή. Να στηρίζουν τα πόδια τους σε ένα σκαμνάκι όταν κάθονται καθώς και να προσέχουν να κρατάνε ίσιο το σώμα τους χωρίς να γέρνουν προς τα πίσω. Επίσης να βάζουν ένα μικρό μαξιλάρι πίσω στη μέση τους ώστε να μειώνουν τη λόρδωση της. Να αποφεύγουν το σκύψιμο και όταν αυτό είναι απαραίτητο να λυγίζουν τα γόνατα αν θέλουν να πιάσουν κάτι. Επίσης να μην σηκώνουν μεγάλα βάρη. Κατά τον ύπνο η πιο αναπαυτική σταάση είναι στο πλάι με μαξιλάρια που στηρίζουν τα χέρια και την κοιλιά χωρίς να την πιέζουν. Ο ύπνος ανάσκελα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, μπορεί να αυξήσει τον πόνο στη μέση. Αποφυγή ψηλών τακουνιών και χρήση άνετων παπουτσίων. Το κολύμπι τέλος είναι μία καλή μορφή άσκησης κατά την εγκυμοσύνη αλλά με προσοχή στη θερμοκρασία του νερού.

ΠΗΓΗ:http://www.youdiet.gr/index.php?pageid=59&womancatsid=6&womancontid=216⊂=w&page=#go