Text Size

Συμβουλες - Χρησιμές Συμβουλές

Τα χειμερινά αθλήματα, τα οποία συνδιάζονται με άθληση στο χιόνι και σε ακραίες καιρικές συνθήκες, συνοδεύονται συχνά από ένα μεγάλο αριθμό τραυματισμών.

Οι κακώσεις αυτές μπορεί είναι από σχετικά απλές, όπως τα διαστρέμματα της ποδοκνημικής άρθρωσης, οι μυικές θλάσεις και οι απλές συνδεσμικές κακώσεις, έως ιδιαίτερα σοβαρές όπως συνδεσμικές κακώσεις του γόνατος, όπως η ρήξη του πρόσθιου χιαστού, τα κατάγματα των κάτω άκρων ή τις σπονδυλικής στήλης και οι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Για την ελαχιστοποίηση αυτών των τραυματισμών οι συμμετέχοντες στα χειμερινά αθλήματα όπως το σκι ή το snowboard, οφείλουν να ακολουθούν ορισμένους απλούς κανόνες που αφορούν τον εξοπλισμό και τις ιδιαίτερες συνθήκες, κάτω από τις οποίες πρέπει να πραγματοποιούνται αυτές οι δραστηριότητες.

• Ο εξοπλισμός πρέπει να είναι ατομικός και προσαρμοσμένος στη σωματική διάπλαση κάθε διαφορετικμού ατόμου. Να μην δανείζεται σε άλλα άτομα γιατί αυτό έχει αποδειχθεί ότι λόγω της ακαταλλήλοτητας του αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες τραυματισμού.

• Το προστατευτικό κράνος είναι απαραίτητο μαζί με ειδικά γιαλιά και τα προστατευτικά του καρπού τα οποία μάλιστα αρκετές φορές παραλείπονται.

• Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στις δέστρες οι οποίες πρέπει να εφαρμόζουν σωστά στα πόδια κάθε αθλητή να είναι σωστά ρυθμισμένες και να συντηρούνται τακτικά.

• Κατάλληλο ντύσιμο λαμβάνοντας υπόψιν τις ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες, χωρίς να σημαίνει αυτό να σημαίνει ότι η βαρεία ενδυμασία είναι η καταλληλότερη.

• Επαρκής προθέρμανση, διατάσεις πριν τη άθληση για περίπου 30 δευτερόλεπτα ιδιάιτερα των μυών του μηρού και της γαστροκνημίας, συνεχής εκπαίδευση.

• Επαρκή λήψης υγρών.

• Όχι κατανάλωση αλκοόλ πριν την άθληση.

• Να μην συμμετέχει κάποιος σε χειμερινές δραστηριότητες όταν αισθάνεται κουρασμένος ή δεν είναι σε καλή φυσική κατάσταση. Αμέσως μετά το γεύμα δεν είναι κατάλληλη ώρα για σκι.

• Κατάβαση πλαγιών ανάλογα με το επίπεδο του αθλητή και πάντα υπό επίβλεψη στους λιγότερο πεπειραμένους και οπωσδήποτε στα παιδιά.

• Να μην αθλείται κανείς ποτέ μόνος μακριά από την οπτική επαφή των άλλων.

• Άσκηση σε ασφαλείς πίστες καθαρές από διάφορα εμπόδια, κλαδιά, δέντρα, πεταμένα αντικείμενα.

• Παρουσία εξειδικευμένου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.

• Εξασφάλιση συνθηκών άμμεσης διακομιδής του τραυματία σε οργανωμένο νοσοκομείο και αν είναι δυνατόν πιθανή αεροδιακομιδή.

 

ΠΗΓΗ:www.dailyGoal.gr