Text Size

Συμβουλες - Χρησιμές Συμβουλές

Τενοντίτις των εκτεινόντων μυών του χεριού
Είναι πιο συχνή, όταν ο καιρός είναι πιο κρύος, όπως στους πρώτους μήνες της άνοιξης με την έναρξη της εντατικής προπόνησης. Συνοδεύεται από πόνο στα χέρια και κριγμό κατά την κίνηση του καρπού. Τα χέρια πονάνε όχι μόνο κατά τη διάρκεια της προπόνησης, αλλά και σε απλές δραστηριότητες όπως στο γράψιμο.
Για την αντιμετώπιση της επώδυνης αυτής κατάστασης χρησιμοποιούνται ελαστικοί νάρθηκες με μεταλλικά ελάσματα που ακινητοποιούν τον καρπό, αντιφλεγμονώδη φάρμακα και θεραπεία με πάγο.
Αν οι ενοχλήσεις επιμένουν μπορεί να χρειαστεί τοπικές ενέσεις με κορτικοειδές. Προαιρετικά, οι κωπηλάτες καλό είναι να φοράνε τον κατάλληλο εξοπλισμό όπως μπλούζες με μακριά μανίκια ιδιαίτερα όταν ο καιρός είναι πιο ψυχρός.

Κατάγματα κοπώσεως πλευρών
Τα κατάγματα κοπώσεως (stress fractures) των πλευρών είναι συχνή στους κωπηλάτες. Έχει υπολογιστεί ότι ποσοστό ίσο με 8-16% σε επαγγελματίες αθλητές καταγράφονται τέτοια κατάγματα, κυρίως στο μέσο και το οπίσθιο τριτημόριο της πλευράς. Οι τραυματισμοί αυτοί είναι μάλιστα συχνότεροι σε παρουσία μειωμένης κινητικότητας των αρθρώσεων, σε παρεκλίσεις τις σπονδυλικής στήλης και σε έλλειψη βιταμίνης D.
Τα κατάγματα αυτά πολλές φορές δεν είναι αντιληπτά στην απλή ακτινογραφία και μπορεί να χρειαστούν περισσότερο έλεγχο, όπως με σπινθηρογράφημα οστών. Κλινικά, συνοδεύονται από οξύ πόνο στο πλευρό που χειροτερεύει με το βήχα, τη βαθειά εισπνοή και την αλλαγή θέσης, όπως στο γύρισμα στο κρεβάτι.
Η αντιμετώπιση τους περιλαμβάνει την αποχή από την προπόνηση για δύο εβδομάδες και τη σύγχρονη λήψη αναλγητικών, ενώ η επιστροφή στην αθλητική αυτή δραστηριότητα πρέπει να γίνεται σταδιακά και με αργό ρυθμό.
Προληπτικά συστήνεται η ενδυνάμωση μυικών ομάδων, όπως ο πρόσθιοι οδοντωτοί και οι εκτείνοντες των κάτω άκρων, η διάταση των ραχιαίων μυών, η διατήρηση ικανοποιητικής κινητικότητας στα ισχία, η προοδευτική προπόνηση με εργομετρικό εξοπλισμό και η πρόσληψη συμπληρωμάτων ασβεστίου και βιταμίνης D.

Οσφυαλγία
Η περιοχή της μέσης εμφανίζει συχνά άλγος στους αθλητές της κωπηλασίας εξαιτίας των επαναλαμβανόμενων κινήσεων της μεγάλης κάμψης και της στροφής στην περιοχή της οσφύος.
Για τους ερασιτέχνες αθλητές, όπως αυτούς που συμμετέχουν σε ομάδες πανεπιστημίων του εξωτερικού, η προπόνηση σε εργομετρικό εξοπλισμό μεγαλύτερη των 30 λεπτών, καθώς και η προπόνηση με βάρη θεωρούνται ότι συνεισφέρουν στην εμφάνιση οσφυαλγίας.
Διάφορες παθολογικές καταστάσεις ενοχοποιούνται για την εμφάνιση των ενοχλήσεων στη μέση των κωπηλατών, όπως η σπονδυλολίσθηση, η δυσλειτουργία των ιερολαγόνιων αρθρώσεων και η κήλη του μεσοσπονδύλιου δίσκου.
Η αντιμετώπιση είναι συνήθως συντηρητική με περιορισμό της δραστηριότητας, φυσικοθεραπεία και ενδυνάμωση των μυών του κορμού.

Γοναλγία
Στην κωπηλασία το γόνατο κινείται σε όλο το εύρος της τροχιάς του και δέχεται φορτία με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση στην πλήρη έκταση του γόνατος. Εξαιτίας της επιβάρυνσης αυτής εμφανίζεται σε μεγάλο ποσοστό επιγονατιδομηριαίος πόνος. Η παθολογική αυτή κατάσταση είναι μάλιστα είναι πιο συχνή στις γυναίκες. Ο πόνος στο γόνατο αναπαράγεται εκτός από την κωπηλασία και σε άλλες δραστηριότητες όπως στο τρέξιμο και στην άρση βαρών.
Η θεραπεία περιλαμβάνει την ενδυνάμωση του τετρακεφάλου και ιδιαίτερα του έσω πλατύ, ενώ στην οξεία φάση συστήνεται η τοποθέτηση πάγου.
Εκτός από τον πόνο στην πρόσθια επιφάνεια του γόνατος ενοχλήσεις μπορούν να υπάρχουν και στην έξω πλάγια επιφάνεια του γόνατος στην περίπτωση του συνδρόμου τριβής της λαγονοκνημιαίας ταινίας. Συχνότερο είναι το πρόβλημα όταν υπάρχει ραιβογονία.
Τα κατάλληλα υποδήματα συμβάλουν στην πρόληψη. Η αντιμετώπιση περιλαμβάνει την παγοθεραπεία και τις διατάσεις των κάτω άκρων, καθώς και την προοδευτική επιστροφή στην αθλητική δραστηριότητα.

www.dailygoal.gr