Text Size

Συμβουλες - Χρησιμές Συμβουλές

Η χώρα μας διαθέτει μία τεράστια ακτογραμμή και κάθε χρόνο ένας μεγάλος αριθμός Ελλήνων και ξένων επισκεπτών της πατρίδας μας ασχολείται με τα θαλάσσια αθλήματα. Από το απλό κολύμπι ως τα πιο σύνθετα και απαιτητικά θαλάσσια σπορ όπως το σκι, το τζετ σκι, η ιστιοσανίδα ή η ιστιοπλοΐα.
Δυστυχώς τα αθλήματα αυτά όταν δεν τηρούνται οι ιδιαίτεροι κανόνες ασφαλείας για κάθε περίπτωση, συνοδεύονται από ένα αριθμό ατυχημάτων τα οποία μπορούν να προκαλούν από μικροτραυματισμούς έως και σοβαρούς τραυματισμούς.
Έχει υπολογιστεί ότι το 10 % αυτών που συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες, οι οποίες σχετίζονται με το υγρό στοιχείο θα υποστούν κάποιο τραυματισμό, ευτυχώς μικρού βαθμού συνήθως. Σε ποσοστό όμως ίσο με 1% ο τραυματισμός χαρακτηρίζεται ως σοβαρός.
Οι παθολογικές καταστάσεις που σχετίζονται με το υδάτινο στοιχείο είναι συνήθως:
1. Μετατραυματικές τενοντίτιδες (ώμος, γόνατο κ.ά.).
2. Μυϊκές θλάσεις.
3. Μυϊκές κράμπες από ηλεκτρολυτικές διαταραχές.
4. Διαστρέμματα-Κατάγματα.
5. Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις από το ιστίο της ιστιοσανίδας ή από βουτιές.
6. Κακώσεις αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης από βουτιές.
7. Πνιγμός.

Η πρόληψη τραυματισμών στη θάλασσα είναι καθήκον όλων όσων ασχολούνται με τα σπορ σε υδάτινο περιβάλλον ανεξάρτητα από την ένταση και τη συχνότητα της ενασχόλησης τους με αυτά. Απαιτούνται:
1. Επαρκής εξοπλισμός και συντήρηση αυτού.
2. Ειδικό σωσίβιο σε όλα τα αθλήματα, όπου αυτό απαιτείται (πχ ιστιοπλοΐα, θαλάσσιο σκι).
3. Κανόνες ασφαλείας για κάθε άθλημα ξεχωριστά. Για παράδειγμα οι λιγότερο έμπειροι δεν θα πρέπει να κάθονται κοντά στο κεντρικό πανί του σκάφους στην ιστιοπλοΐα ή στο θαλάσσιο σκι όταν το ταχύπλοο πλησιάζει τον σκιέρ που έχει πέσει στο νερό πρέπει αυτό να σβήνει τη μηχανή.
4. Να μην εκτίθεστε σε ακραίες περιβαντολογικές συνθήκες. Να ενημερώνεστε για τον καιρό.
5. Αποφυγή έκθεσης στον ήλιο από τις 12:00μ. έως τις 4μμ και προστασία (αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας, καπέλο, γυαλιά).
6. Ποτέ αλκοόλ στη θάλασσα. Η κατανάλωση αλκοόλ συνδυάζεται με αυξημένα ατυχήματα από βουτιές ιδιαίτερα σε νεαρά άτομα.
7. Να μη βουτάτε σε αβαθή και άγνωστα νερά.

  • Ποτέ δεν κολυμπάμε με γεμάτο στομάχι. Μπάνιο κάνουμε τέσσερις ώρες μετά το γεύμα.
  • Επαρκής προπόνηση.
  • Συχνά διαλείμματα για να αποφεύγονται οι κακώσεις από υπέρχρηση.
  • Επαρκής πρόσληψη υγρών και όχι παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο για να αποφεύγονται οι μυϊκές κράμπες.
  • Άμεση ιατρική βοήθεια σε περίπτωση τραυματισμού και βασικές γνώσεις πρώτων βοηθειών και καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης από όσο το δυνατό περισσότερα άτομα τα οποία βρίσκονται κοντά σε αθλούμενους σε υδάτινο στοιχείο.

www.dailygoal.gr