Text Size

Συμβουλες - Χρησιμές Συμβουλές

       Η κορυφαία οστική πυκνότητα είναι η μεγίστη κατά τη διάρκεια της ζωής επιτυγχανόμενη οστική πυκνότητα. Σύμφωνα με τις πρόσφατες απόψεις η υψηλότερη οστική μάζα κατά την νεαρά ενήλικο ζωή, σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης οστεοπόρωσης.  Η φυσική άσκηση επηρεάζει θετικά την οστική πυκνότητα σε νεαρούς αθλητές  στους οποίους η προσαρμογή των οστών  είναι ανάλογη της έντασης των ερεθισμάτων, όπως η σταδιακά αυξανόμενη επιβάρυνση στην προπόνηση με βάρη. Η θετική επίδραση της άσκησης σε διάφορες περιοχές του σκελετού (αυχένας του μηριαίου, Οσφυϊκη Μοίρα Σ.Σ. κ.ά.) διαπιστώνεται σε αθλητές που λαμβάνουν μέρος σε αθλήματα όπως  η άρση βαρών, η ενόργανη γυμναστική, οι χιονοδρομίες  και οι  σε δρομείς που καλύπτουν αποστάσεις έως 32 Km εβδομαδιαίως. Η αύξηση της οστικής μάζας δεν παρατηρείται μόνο στους αθλητές αλλά και στους καθημερινά ασκούμενους νέους.

        Η κορυφαία οστική μάζα καθορίζεται εκτός από τους παράγοντες εκείνους οι οποίοι δεν μπορούν να τροποποιηθούν όπως π.χ. οι γενετικοί και από αυτούς στους οποίους μπορούμε να επέμβουμε θετικά. Η άσκηση ή άλλως η αυξημένη φυσική δραστηριότητα  επηρεάζει θετικά την οστική μάζα και συμβάλλει στην πρόληψη της  οστεοπόρωσης. Εκτός από την συστηματική άσκηση ιδιαίτερο βάρος οφείλεται να δωθεί στους κινδύνους  από την ελάτωση της φυσικής δραστηριότητας των παιδιών σήμερα.